سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

در این وبلاگ اطلاعات مفیدی در زمینه مدیریت اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۳ ثبت شده است

پکیج چیست؟ چگونه کار می کند و چه فوایدی دارد؟

پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۰۸:۰۰ ب.ظ


امروزه شاهد استفاده از انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی در منازل هستیم. در حال حاضر این کیت به عنوان جدیدترین این سیستم ها شناخته می شود.

به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله اطلاعات کاملی در مورد پکیج در اختیار شما قرار دهیم پس ابتدا شما را با این دستگاه با نوع آن آشنا می کنیم و سپس به بررسی مزایا و معایب آن می پردازیم. در نهایت پس از ارائه بهترین برندهای پکیج موجود در بازار به آموزش نصب آن می پردازیم

کف چیست؟

از آنجایی که ظاهر پکیج بسیار شبیه به آبگرمکن دیواری است، بسیاری از افراد این دستگاه را با آبگرمکن اشتباه می گیرند. در واقع تصور این افراد اشتباه نیست زیرا پکیج در واقع نوعی آبگرمکن است با این تفاوت که علاوه بر گرم کردن آب مصرفی می تواند گرمای ساختمان مانند موتورخانه را نیز تامین کند. کوچک .

این پکیج ترکیبی از آبگرمکن و خانه سیار است، بنابراین کارکرد آن به این صورت است که آب گرم آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی ساختمان را به عنوان آبگرمکن تامین می کند. علاوه بر این، پکیج را می توان به رادیاتور یا سیستم گرمایش از کف مانند خانه ماشینی کوچک متصل کرد و به گرمایش خانه کمک می کند.

اگر می خواهید تفاوت پکیج و آبگرمکن را از زبان یک متخصص بدانید، توصیه می کنیم کلیپ زیر را مشاهده کنید تا تعمیرکار و نصاب پکیج آقای. اشتیاقی می تواند تفاوت این دو را به خوبی توضیح دهد. تجهیزات

نحوه کار پکیج به این صورت است که وقتی شیر آب گرم را در خانه باز می کنید، پیام باز شدن شیر آب از طریق سنسورهای مختلف مورد استفاده در سیستم پکیج از جمله سوئیچ یا دبی سنج به برد ابزار ارسال می شود . و در نتیجه طی یکسری اقدامات جرقه زن پکیج روشن می شود و آب سرد ورودی به دستگاه داخل مبدل گرم می شود تا از طریق خروجی به سمت شیر ​​هدایت شود.

اگر پکیج خود را در زمستان قرار دهید، اگر دمای محیط پایین بیاید، صدای پکیج بستگی دارد و بنابراین آب گرم را به سمت رادیاتورها یا سیستم گرمایش از کف هدایت می کند تا آب گرم تولید کند، می توان آن را به جریان محیط منتقل کرد. این دستگاه سپس زمانی که آب گرم سیستم گرمایشی در حال گردش است، دمای آن کاهش می یابد، بنابراین با استفاده از لوله برگشت، آب وارد مبدل دستگاه می شود تا دوباره گرم شود و در سیستم گرمایش به گردش درآید. تعمیرات پکیج خود را به تهران سرویس کاران بسپارید.


این چرخه تا زمانی ادامه می یابد که یک شیر آب گرم در خانه باز شود و اولین شیر آب گرم باز شود و گردش آب گرم با یک شیر برقی متوقف شود و آب گرم وارد شود. در نتیجه فشار دادن، هر زمان که نیاز به آب گرم داشته باشید. بسته را می توان بلافاصله در اختیار شما قرار داد.

انواع بسته بندی چیست؟

بسته ها بسته به نوع سوخت مصرفی، تعداد مبدل ها و نحوه عملکرد سیستم احتراق به مدل های مختلفی طبقه بندی می شوند.

به عنوان مثال، بسته یا یک مبدل یا یک مبدل دوگانه است. پکیج تک مبدل معمولاً در خانه های کوچک با مصرف کم استفاده می شود، اما برای ساختمان هایی که نیاز به آب گرم است یا سیستم گرمایش باید خروجی حرارتی بالایی داشته باشد یا اگر آب در منطقه مشکل دارد، پکیج دو مبدل بهتر است. انتخاب . بخاری ظرفیت حرارتی بالایی دارد و آن را دیرتر قرار می دهد.

در ضمن نوع عملکرد سیستم جرقه زنی پکیج بسته به فن یا بدون فن بودن واحد متفاوت است. اغلب برای ساختمان های سرپوشیده که در داخل خانه نصب می شوند، نوع فن دار را توصیه می کنند، زیرا فن یونیت به حذف گازهای حاصل از احتراق کمک می کند و در نتیجه ایمنی ساکنین بیشتر تامین می شود.

از طرفی می توان از مدل بدون پنکه برای خانه هایی که نصب پکیج در بالکن یا فضای باز دیگری است استفاده کرد.

اما پکیج ها به دو دسته کلی پکیج دیواری و پکیج زمینی تقسیم می شوند که هر کدام از این مدل ها ویژگی های خاص خود را دارند و با توجه به ویژگی ها در ساختمان های مختلف قابل نصب و راه اندازی می باشند.

از این پس در ادامه این مقاله بیشتر در مورد پکیج های کف و دیواری به شما ارائه می کنیم تا از ویژگی های هر یک از این دو مدل و اینکه در چه ساختمان هایی نصب و راه اندازی می شوند آشنا شوید.

پکیج زمین

باکس های زمینی همان موتورخانه هستند و در واقع می توان گفت این تجهیزات یک جعبه کاهش یافته سیستم موتورخانه است، بنابراین ظرفیت دمایی بالایی دارند و می توانند آب مصرفی را گرم کرده و سیستم را گرم کنند. ساختمان

پکیج های زمینی از نظر نوع سوخت مصرفی بسیار متفاوت هستند، به طوری که در مدل های برقی، گازوئیلی، دوگانه سوز (گاز- گازوئیل) و سه سوخت (برق- گاز- گازوئیل) طراحی و تولید می شوند.

همانطور که از نام پکیج زمینی پیداست، این دستگاه برای نصب در بالای زمین طراحی شده و به دلیل ابعاد بزرگ و صدای بلندی که تولید می کند، باید در اتاقی دور از آپارتمان نصب شود. به همین دلیل اغلب مکان هایی مانند انبار، پارکینگ یا زیرزمین را برای نصب آنها پیشنهاد می کنند. اگرچه مدل برقی این دستگاه صدای کمتری تولید می کند، اما به دلیل ابعاد بزرگ، بهتر است با نصب آن فضای آشپزخانه را محدود نکنید.

نحوه کار پکیج های زمینی با توجه به نوع سوخت مصرفی متفاوت است، به عنوان مثال در نوع گازی و گازوئیلی دستگاه مجهز به مشعل است و با روشن شدن گاز یا گازوئیل وارد محفظه احتراق می شود. با هوا و ایجاد شعله اما نحوه کار پکیج های برقی زمینی به این صورت است که المان های نصب شده در دستگاه باعث گرم شدن آب می شود.

این دستگاه دارای دو میکسر حرارتی است که آب گرم مورد نیاز دمای محیط در میکسر اصلی و آب گرم مصرفی در میکسر ثانویه دستگاه تولید می شود. بهترین نمونه لند کیسه مدلی است که اصل ایمنی و کیفیت قطعات آن را در سطح بالایی مد نظر داشته باشد پس بهتر است لند کیسه را از برندهای معروف بازار انتخاب کنید.

این نوع بسته بندی به دلیل صدای بالا و تولید سایز بزرگ عمدتاً در مکان هایی مانند واحدهای مسکونی و آپارتمانی بزرگ، ساختمان های تجاری، شرکت های خصوصی، بیمارستان ها، سالن های ورزشی و واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

پکیج دیواری

ساده ترین مدل بسته بندی دیواری است که در اکثر خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه روی دیوار نصب می‌شود، بنابراین نه تنها بسته‌بندی کوچک‌تری نسبت به بسته‌بندی روی زمین دارد، بلکه صدای کمتری نیز تولید می‌کند.

اندازه پکیج دیواری به قدری کوچک است که می توان آن را در داخل کابینت آشپزخانه قرار داد. برای حفظ ایمنی مصرف کننده، این دستگاه با دودکش دو جداره طراحی شده است، علاوه بر آن سیستم حفاظتی پکیج دیواری به گونه ای طراحی شده است که در صورت کمبود اکسیژن، جریان گاز به دستگاه به طور خودکار قطع می شود. .

انواع پک دیواری در دو مدل تک مبدل و دو مبدل طراحی و تولید می شود. بخاری های دیواری به دلیل مصرف انرژی کمتر، قیمت خرید پایین تر و سهولت در نصب، محبوبیت بیشتری نسبت به بخاری های زمینی دارند. این دستگاه ها اغلب گاز می سوزانند اما از سوخت های دیگری برای راه اندازی پکیج استفاده می شود که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

نوع پکیج از نظر مصرف سوخت

احتمالاً از این قسمت از گفتگوی ما متوجه شده اید که بسته ها از نظر سوخت نیز بسیار متنوع هستند و به طور کلی در یکی از مدل های زیر طبقه بندی می شوند:

پکیج مشعل گازی (دیواری و کفی)

دیزل (زمین)

پک دوگانه سوخت (زمینی)

پکیج برق (کفی و دیواری)

پکیج تلو مشعل برقی گازوئیلی (ضعیف).

با توجه به موقعیت ساختمان خود باید یکی از انواع پکیج های مربوط به سوخت را تهیه کنید مثلا خرید و نصب مدل گازسوز در جاهایی که خط لوله گاز وجود ندارد انتخاب خوبی نیست و در عوض ، پکیج پرایمر گازوئیل سوز یا آپشن دوگانه سوز مانند در مواردی که می توان از گزینه گازی شدن این دستگاه در هنگام گازی شدن محل استفاده کرد.

همچنین توجه داشته باشید که هزینه استفاده از برق در کشور ما بسیار بالا است، بنابراین به شما توصیه می کنیم فقط در صورت عدم دسترسی به سوخت های دیگر مانند گاز یا گازوئیل، بخاری دیواری یا برقی را انتخاب کنید.


معمولاً وقتی افراد برای اولین بار تمرین را شروع می کنند، به طور باورنکردنی مشتاق و به همان اندازه بی حوصله هستند. آنها نتیجه می خواهند و اکنون آنها را می خواهند. این نگرش معمولاً منجر به کشف مکمل های مختلفی می شود که تعداد زیادی از آنها وجود دارد. با وجود محصولات بسیار زیادی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و کارشناسان بسیاری که ادعا می کنند بهترین محصول را دارند، ممکن است کمی گیج کننده باشد. متأسفانه، بیشتر مکمل ها به قیمت بطری نئونی که وارد می شوند ارزش ندارند. برخی دیگر ممکن است موثر باشند اما برای مبتدیانی که می توانند بدون این مکمل ها به سرعت پیشرفت کنند، ضروری نیستند. پس چه زمانی زمان شروع مصرف مکمل های بدنسازی چربی سوز است؟! با این حال بسیاری از افرادی که می پرسند برای شروع بدنسازی از کدام مکمل ها استفاده کنند، در این مقاله از رژیم غفاری چندین نوع مکمل برای شروع بدنسازی را لیست کرده ایم که برای آنها مناسب است. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین مکمل برای شروع بدنسازی را بشناسید و مکمل را برای شروع بدنسازی راحتتر دریافت کنید.

مکمل هایی برای شروع بدنسازی

اصولاً مبتدیان باید به ترتیب اهمیت روی سه چیز تمرکز کنند:

سخت کار کن

اطمینان حاصل کنید که آنها از یک برنامه آموزشی استفاده می کنند که به خوبی برای اهداف آنها طراحی شده است.

رژیم غذایی آنها را دستکاری کنید تا از تعادل مناسب مواد مغذی اطمینان حاصل کنید و از مکمل ها برای رسیدن به این هدف کمک کنید.

ادامه این مقاله به جنبه مکمل ها می پردازد، اما به خاطر داشته باشید که مکمل ها در دسته سوم این لیست قرار می گیرند و دو مورد اول بسیار مهم هستند. می توانید تا زمانی که کلیه هایتان آسیب نبیند از مکمل ها استفاده کنید، بدون برنامه ریزی خوب و کار سخت، تفاوتی ایجاد نمی کند. بنابراین زمان آن رسیده است که پس از رعایت دو مورد دیگر، مصرف بهترین مکمل بدنسازی را شروع کنید. وقتی صحبت از مکمل ها می شود، بهتر است از مکمل هایی استفاده کنید که اثربخشی و بی خطر بودن آنها از نظر علمی ثابت شده است. با در نظر گرفتن این موضوع، در زیر پنج مکمل بدنسازی برای مبتدیان آورده شده است.

پروتئین ها

وقتی صحبت از مکمل ها می شود، هیچ چیز مهم تر از افزودن پروتئین به رژیم غذایی شما نیست. مطالعات زیادی با نتایج متفاوت در مورد بهبود اندازه و قدرت عضلات در طول برنامه های تمرین مقاومتی کوتاه مدت انجام شده است. همه چیز به چند نکته کلیدی ختم می شود:

پروتئین اضافی می تواند توده عضلانی و قدرت را بیشتر بهبود بخشد.

نوشیدن یک منبع پروتئینی با قابلیت هضم سریع بلافاصله قبل، در حین یا بعد از یک جلسه تمرین به تحریک سنتز پروتئین کمک می کند و بنابراین ریکاوری را تسهیل می کند.

با فرض اینکه کبد و کلیه های چرب سالمی دارید و به شدت از منابع چربی با کیفیت پایین اجتناب نمی کنید، یک رژیم غذایی با پروتئین بالا ممکن است به کاهش مقداری چربی کمک کند.
اگر قصد خرید پودر اولترا ایزو وی یونیورسال نوتریشن را دارید با ما تماس بگیرید.
علیرغم تحقیقات علمی، کارآموزان با مصرف مکمل های پروتئینی نیز احساس بهتری دارند.

روغن ماهی و امگا 3

لوازم جانبی عالی! تصور فردی در جهان غیرممکن است که نیازی به مصرف مکمل های روغن ماهی با کیفیت بالا نداشته باشد. همه روغن ماهی را به دلیل اثر ضد التهابی آن می شناسند. برای کسانی از شما که هر روز از ایبوپروفن مانند آب نبات استفاده می کنید، ممکن است تعجب کنید که بدانید پس از مصرف دوزهای منظم روغن ماهی برای چند هفته چقدر احساس بهتری دارید. روغن ماهی تقریباً در هر موضوعی، از بیماری های قلبی عروقی گرفته تا انواع سرطان، فواید مثبتی دارد. این بهترین مکمل برای شروع بدنسازی است و همچنین می تواند به کاهش چربی کمک کند. استفاده از مکمل های غذایی با کیفیت بسیار مهم است، زیرا مکمل های با کیفیت پایین ممکن است حاوی سطوح بالایی از جیوه باشند.

کربوهیدرات

یک منبع ساده و سریع هضم کربوهیدرات که قبل، حین یا بلافاصله بعد از ورزش مصرف می شود، سنتز پروتئین و سنتز مجدد گلیکوژن را تقویت می کند. اساساً این به معنای عضله سازی، افزایش انرژی و تسریع ریکاوری است. مصرف یک نوشیدنی کربوهیدرات ساده به ویژه برای کسانی که با حجم نسبتاً زیاد تمرین می کنند و می خواهند توده عضلانی خود را افزایش دهند بسیار مهم است.

کراتین

کراتین احتمالاً بیش از هر مکمل بدنسازی دیگری مورد تحقیق علمی قرار گرفته است. اطلاعات زیادی در مورد کراتین وجود دارد. نکته اصلی این است که مکمل کراتین منجر به بهبود بیشتر در اندازه و قدرت عضلات نسبت به تمرین بدون آن می شود. ظاهراً اکثر مردم بر این باورند که مصرف مکمل کراتین توسط افراد زیر 18 سال می تواند باعث مرگ ناگهانی شود. حقیقت این است که هیچ مدرک علمی برای فواید یا مضرات کراتین برای نوجوانان وجود ندارد. همچنین، دلیلی وجود ندارد که باور کنیم اگر در دوزهای توصیه شده مصرف شود، می تواند مضر باشد.

در مورد دوز، بحث در مورد اینکه آیا بارگیری (یعنی 25-30 گرم در روز برای 5-6 روز) ضروری است یا اینکه آیا 5 گرم در روز کافی است، ادامه دارد. همچنین کراتین یکی از ارزان ترین مکمل هایی است که می توانید دریافت کنید و اگر بیش از نیاز خود مصرف کنید و از طریق ادرار دفع شود، دیگر نگران از دست دادن پول نباشید.

اسیدهای آمینه

سه نوع آمینو اسید در مکمل های بدنسازی وجود دارد:

لوسین متابولیت: یکی از بهترین مکمل ها برای مبتدیان واقعی بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات (HMB) است. این متابولیت لوسین مهمترین اسید آمینه شاخه دار (BCAA) است و این نوع لوسین موثرتر است. مکمل HMB از تجزیه عضلات جلوگیری می کند، رشد عضلات را افزایش می دهد و از فرآیندهای چربی سوزی در بدن پشتیبانی می کند. تحقیقات نشان می دهد که در افزایش حجم و قدرت عضلانی در افراد مبتدی بسیار موثر است، اما ممکن است در افراد با تجربه کمتر موثر باشد.

گلوتامین: گلوتامین یکی از فراوان ترین اسیدهای آمینه در بدن انسان است. نه تنها برای ریکاوری و رشد ماهیچه ها ضروری است، بلکه مواد شیمیایی محرک خستگی تولید شده در طول ورزش شدید را نیز کاهش می دهد. با به تعویق انداختن خستگی، می توانید تعداد تکرارها را افزایش دهید. علاوه بر این، گلوتامین برای عملکرد طبیعی گوارش و سیستم ایمنی ضروری است. این مکمل بدنسازی از عضلات شما در برابر شکستن و دسترسی به گلوتامین ذخیره شده برای سوخت محافظت می کند. برای خرید مکمل بدنسازی کلیک کنید.

آرژنین: آرژنین یک اسید آمینه است که به راحتی در بدن به اکسید نیتریک (NO) تبدیل می شود. نه، فعالیت بدنی زیادی ندارید، اما مهمترین چیز برای شما اتساع عروق است که باعث افزایش جریان خون در ماهیچه ها می شود و به آنها کمک می کند مواد مغذی و اکسیژن بهتری دریافت کنند. آرژنین همچنین سطح هورمون رشد را افزایش می دهد و آن را به یک مکمل بدنسازی خوب تبدیل می کند.

تغذیه بدنسازی

حال به این سوال پاسخ دادیم که برای شروع بدنسازی چه مکمل هایی مصرف کنیم. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم تغذیه بسیار مهم است و هر آنچه که بخواهید می توانید با مصرف مکمل ها تناسب اندام و عضله سازی کنید. بدون تغذیه سالم نمی توانید به اهداف خود برسید. بنابراین چه اضافه وزن داشته باشید و چه کم وزن، باید از یک رژیم غذایی اصولی و سالم پیروی کنید تا بتوانید به وزن ایده آل و سپس افزایش حجم عضلانی برسید. رژیم بهاره غفاری یک رژیم غذایی اساسی است که به شما امکان می دهد با مصرف غذاهای سالم تناسب اندام و سلامتی داشته باشید.

تافل چیست و چرا مهم است؟

شنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۹:۴۳ ق.ظ


بسیاری از زبان آموزانی که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند ابتدا این سوال را مطرح می کنند که آزمون تافل چیست؟ نام آزمون تافل iBT را تقریباً همه کسانی که حداقل یک بار با زبان انگلیسی سروکار داشته اند شنیده اند. آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی است که برای مقاصد مهاجرتی یا ادامه تحصیل در کشورهای مختلف انگلیسی زبان استفاده می شود. این آزمون محبوب ترین آزمون زبان انگلیسی در جهان است. در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد آزمون تافل بدانید را توضیح خواهیم داد.

درباره آزمون تافل ibt

تافل مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language است. آزمون تافل iBT در اینترنت انجام می شود که برای افرادی که قصد سفر به کشورهای انگلیسی زبان را دارند بسیار مفید است. این آزمون چهار مهارت Listening، Reading، Speaking و Writing را ارزیابی می کند. به طور خلاصه می توان گفت اکثریت کشورهای جهان برای مهاجرت، ادامه تحصیل و کار، آزمون تافل را قبول می کنند.

انواع آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل قدیمی ترین و معتبرترین آزمون زبان انگلیسی در تاریخ است. موسسه ETS (سیستم آزمون آموزشی) طراح و برگزار کننده این آزمون است. این گروه نقشی مشابه گروه اندازه گیری در ایران دارد. تا به امروز بیش از 35 میلیون نفر در سراسر جهان در آزمون تافل شرکت کرده اند که این آزمون را به بزرگترین آزمون تاریخ تبدیل کرده است. اما آزمون تافل نسبت به گذشته تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است.

تافل iBT (تافل مبتنی بر اینترنت) Shalgult

در حال حاضر می توان گفت که تنها نوع آزمون معتبر تافل، تافل iBT یا اینترنت تافل است. اما بیایید نگاهی به تمام تافل های فعلی و گذشته بیندازیم.

این نسخه از تافل در سال 2006 معرفی شد و در حال حاضر مهمترین و تنها آزمون تافل مورد استفاده برای مهاجرت و ادامه تحصیل، تافل مبتنی بر اینترنت است. همانطور که از نام آن پیداست، این آزمون بر روی کامپیوتر گرفته شده و به صورت آنلاین به ETS ارسال شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

تافل iBT نسخه خانگی gwajin

آزمون آنلاین تافل در سال های گذشته فقط در مراکز تافل برگزار می شد و برای شرکت در آزمون ورود به مرکز آزمون الزامی بود. با این حال، از سال 2021 و در طول اپیدمی کرونا، نسخه خانگی تافل نیز به داوطلبان معرفی شد و به داوطلبان کمک کرد تا با همان مدارک اصلی تافل در آزمون از خانه شرکت کنند. علاوه بر اینکه این تست دقیقا مشابه تست اصلی است، می توانید آن را در منزل و با استفاده از اینترنت نیز انجام دهید. البته، یک شخص یا ناظر به کل آزمون شما نگاه می کند تا مطمئن شود که تقلبی وجود ندارد.

آزمون تافل iBT چند بخش است؟

آزمون تافل دارای چهار بخش است. Listening، Reading، Speaking و Writing از جمله زمینه هایی است که تافل داوطلبان را در آن ارزیابی می کند. همه این اجزا توسط یک کامپیوتر کنترل می شوند و به یک سیستم کامپیوتری متصل می شوند.

برنامه آزمون تافل iBT 2024

ETS علاوه بر امکان جدید تافل، زمان قسمت های مختلف آزمون در سال 2023 را کاهش داده است. برای شرکت در آزمون جی آر ای کلیک کنید.

بخش شفاهی 16 دقیقه طول می کشد.

جلسه شنیداری شامل 3 قسمت و تقریباً 36 دقیقه است.

بخش خواندن نیز 36 دقیقه طول می کشد.

ضبط 29 دقیقه طول می کشد.
 

متن آهنگ چی شده گلدونارو آب ندادی مهدی یراحی

از راه دوری اومدم کنارت نذار بگن دوباره دیر رسیدم به خاطر من که تماوم عمرم به عشق این لحظه نفس کشیدم نفس بکش بذار یه بار دیگه عطر نفسهات تنمو بگیره پاشو میخوام صورتتو ببوسم بغضه که تا نبوسمت نمیره فکر غریبی مسافرت باش اینجا کسی رو غیر تو ندارم پاشو اتاقمو نشونم بده بغضمو تو کدوم اتاق ببارم چی شده گلدونا رو آب ندادی گل چه بلایی به سرت اومده پاشو عزیز حالا که وقت خواب نیست چشماتو وا کن پسرت اومده بوی خدا گرفته جانمازت تنها نمیذاره فرشته هاشو ببخش عزیز دوباره دیر رسیدم تورو به هرچی میپرستی پاشو
 

 آهنگ جدید مهدی یراحی به نام «چی شده گلدونارو آب ندادی»