سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

در این وبلاگ اطلاعات مفیدی در زمینه مدیریت اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

تافل چیست و چرا مهم است؟

شنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۰۹:۴۳ ق.ظ


بسیاری از زبان آموزانی که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند ابتدا این سوال را مطرح می کنند که آزمون تافل چیست؟ نام آزمون تافل iBT را تقریباً همه کسانی که حداقل یک بار با زبان انگلیسی سروکار داشته اند شنیده اند. آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی یک آزمون استاندارد زبان انگلیسی است که برای مقاصد مهاجرتی یا ادامه تحصیل در کشورهای مختلف انگلیسی زبان استفاده می شود. این آزمون محبوب ترین آزمون زبان انگلیسی در جهان است. در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد آزمون تافل بدانید را توضیح خواهیم داد.

درباره آزمون تافل ibt

تافل مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language است. آزمون تافل iBT در اینترنت انجام می شود که برای افرادی که قصد سفر به کشورهای انگلیسی زبان را دارند بسیار مفید است. این آزمون چهار مهارت Listening، Reading، Speaking و Writing را ارزیابی می کند. به طور خلاصه می توان گفت اکثریت کشورهای جهان برای مهاجرت، ادامه تحصیل و کار، آزمون تافل را قبول می کنند.

انواع آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل قدیمی ترین و معتبرترین آزمون زبان انگلیسی در تاریخ است. موسسه ETS (سیستم آزمون آموزشی) طراح و برگزار کننده این آزمون است. این گروه نقشی مشابه گروه اندازه گیری در ایران دارد. تا به امروز بیش از 35 میلیون نفر در سراسر جهان در آزمون تافل شرکت کرده اند که این آزمون را به بزرگترین آزمون تاریخ تبدیل کرده است. اما آزمون تافل نسبت به گذشته تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است.

تافل iBT (تافل مبتنی بر اینترنت) Shalgult

در حال حاضر می توان گفت که تنها نوع آزمون معتبر تافل، تافل iBT یا اینترنت تافل است. اما بیایید نگاهی به تمام تافل های فعلی و گذشته بیندازیم.

این نسخه از تافل در سال 2006 معرفی شد و در حال حاضر مهمترین و تنها آزمون تافل مورد استفاده برای مهاجرت و ادامه تحصیل، تافل مبتنی بر اینترنت است. همانطور که از نام آن پیداست، این آزمون بر روی کامپیوتر گرفته شده و به صورت آنلاین به ETS ارسال شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

تافل iBT نسخه خانگی gwajin

آزمون آنلاین تافل در سال های گذشته فقط در مراکز تافل برگزار می شد و برای شرکت در آزمون ورود به مرکز آزمون الزامی بود. با این حال، از سال 2021 و در طول اپیدمی کرونا، نسخه خانگی تافل نیز به داوطلبان معرفی شد و به داوطلبان کمک کرد تا با همان مدارک اصلی تافل در آزمون از خانه شرکت کنند. علاوه بر اینکه این تست دقیقا مشابه تست اصلی است، می توانید آن را در منزل و با استفاده از اینترنت نیز انجام دهید. البته، یک شخص یا ناظر به کل آزمون شما نگاه می کند تا مطمئن شود که تقلبی وجود ندارد.

آزمون تافل iBT چند بخش است؟

آزمون تافل دارای چهار بخش است. Listening، Reading، Speaking و Writing از جمله زمینه هایی است که تافل داوطلبان را در آن ارزیابی می کند. همه این اجزا توسط یک کامپیوتر کنترل می شوند و به یک سیستم کامپیوتری متصل می شوند.

برنامه آزمون تافل iBT 2024

ETS علاوه بر امکان جدید تافل، زمان قسمت های مختلف آزمون در سال 2023 را کاهش داده است. برای شرکت در آزمون جی آر ای کلیک کنید.

بخش شفاهی 16 دقیقه طول می کشد.

جلسه شنیداری شامل 3 قسمت و تقریباً 36 دقیقه است.

بخش خواندن نیز 36 دقیقه طول می کشد.

ضبط 29 دقیقه طول می کشد.
 

  • سوشیالیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی