سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

در این وبلاگ اطلاعات مفیدی در زمینه مدیریت اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

فروش مواد اولیه بهداشتی در بهترین سایت ایرانی

جمعه, ۲۷ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۰۳ ق.ظ

کالاهای موجود هم تهمانده اجناس باقیمانده در انبارها هستند که به صورت قانونی دِپو شده یا به صورت قاچاق وارد میشوند. به همین دلیل دولت به صورت ناخواسته، بسیاری را به سمت قاچاق کالا سوق میدهد؛ حتی کسانی که تمایل دارند به صورت قانونی کار کنند. حتی برخی از لوازم آرایشها مثل حجمدهندههای لب، زیرِ پلههای بازار و با کمترین امکانات و مواد اولیه سادهای از جمله فلفل خوراکی تولید و بعد از بستهبندی فروخته میشوند. مواد وابسته به ترکیبات دارویی در گذشته تنها از گیاهان و حیوانات تهیه می شد. البته همهی فروشندهها و صاحبان مغازه از فروششان راضی نیستند و برخی از فروشندههای جوان این صنف در خیابان مروی میگویند فروش آنها تحت تأثیر شرایط اقتصادی و نوسان نرخ ارز قرار گرفته و بسیاری از بِرندهای لوازم آرایشی و بهداشتی مثل گذشته وارد نمیشوند، برخی هم به صورت قاچاق وارد میشوند. لوازم آرایش هم مافیایی است و در کل واردات آن دست پنج نفر است که این محصولات را به صورت شرکتی یا قاچاق عرضه میکنند.

تحقیقات نشان می دهد که به ازای هرواحد استفاده بیشتر از محصولات رایج آرایش و بهداشتی درصد عناصر شیمیایی موجود در بدن بالا می رود، به عنوان مثال با هریک بار مصرف محصولاتی که حاوی فتالات هستند میزان این ماده ۳۳ درصد در بدن بالاتر می رود. پس میتوان نتیجه گرفت که مواد اولیه استفاده شده در این نوع لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار طبیعی و فاقد هر گونه مواد مضر هستند. داشتن اطلاعات کافی در خصوص ویژگی های مواد اولیه آرایشی و بهداشتی مرغوب و فاکتورهایی که باید برای تهیه این مواد در نظر گرفت تا محصول تولیدی درصد کیفیت بالاتری داشته باشد از نکاتی است که لازم است تولیدکنندگان توجه بالایی به آن ها داشته باشند. در واقع، تولید لوازم آرایشی بدون هیچگونه ماده شیمیایی، کار بسیار مشکل و پر هزینه است که به دلیل عدم وجود مواد نگه دارنده، مدت زمان نگهداری در آنها بسیار کاهش مییابد. در حالی که تحویل از دو مرکز متفاوت، می تواند با تاخر و تقدم در زمان رسیدن مواد اولیه روبرو شده و فرآیند تولید را نیز به شکلی مختل سازد. ستیل الکل (cetyl alcohol)، اسید استئاریک (stearic acid) و موم کارناباو (carnauba wax) از جمله مواد نگهدارنده ها به شمار می آیند.

بسیاری از محصولات آرایشی در شکل گیری امولسیون های آب ، روغن ، موم و سیلیکون به نسبت های مختلف با یک فاز پراکنده در فاز دیگر پاسخ می دهند. برای مثال وجود موم طبیعی ماندگاری لوازم آرایشی را بیشتر می کند. مطمئن باشید در مبادی ورودی مشکلی برای ورود این محصولات وجود ندارد. وقتی برندهای خوب اروپایی و آمریکایی را میفروشیم هیچ مشکلی وجود ندارد اما برندهای چینی بارها برای مشتریها دردسر ساز شده است. کالاهای قاچاق از فیلترها و ذرهبینهای قوی رد میشود و میتواند یک برند خوب یا ضعیف چینی باشد. او با بیان اینکه توان خرید مردم کمتر شده است اما همچنان ادامه دارد، میافزاید: «تا مدتی پیش میشد با مبلغ ۱۰۰ هزار تومان یک اُدکلن خوب خرید و گزینههای زیادی برای خرید در این زمینه وجود داشت اما امروز مثل قبل تنوعی وجود ندارد. پس به علت وجود مواد نگهدارنده های غیرطبیعی در ساختار محصولات آرایشی ارگانیک، نمی توان گفت که یک محصول آرایشی ۱۰۰ درصد ارگانیک است.

به همین خاطر، تولید کننده هایی مانند https://irchem.ir/cosmetic/ که در زمینه طب سنتی و اسلامی، تحقیقات و بررسی هایی داشته اند، با استفاده از مواد اولیه غیر مضر و طبیعی، دست به تولید بعضی از لوازم آرایشی زدند؛ تا محصولی در حد توان با کیفیت و سلامت، به هموطنان عزیز عرضه کنند. مواد اولیه لوازم آرایشی از نظر تنوع و عملکرد متنوع هستند. امروزه در ساخت مواد آرایشی و بهداشتی، گسترۀ وسیعی از مواد شیمیایی و مصنوعی به کار می روند که برخی از آنها یا باعث ایجاد اختلالات هورمونی در افراد می شوند یا اختلالاتی را در پوست و بدن انسان ایجاد میکنند که سرطانزا بودن بسیاری از آنها به اثبات رسیده است. ماده ای که بسیاری اوقات به عنوان نگهدارنده در لوازم آرایشی استفاده می شود اما شاید گاهی به نام معروف خود بر روی برچسب این محصولات یافت نشود، فرمالدهید است. فتالات ماده ای بسیار سمی است که در لاک ناخن به وفور دیده می شود. برند لوازم آرایش گیاهی Tata Harper محصولات خود را با بهره گیری از 300 نوع ماده اولیه خام گیاهی و تلاش مداوم تیمی متشکل از پژوهشگرانی تولید میکند که به طور عمده از میان زنان دانشمند انتخاب شدهاند. بعد از آغاز به کار برند بایودرما، او اولین محصول خود را با نام شامپو Nodé که برگرفته از کلمه ” NO-DEtergence” بوده است، برای این محصول انتخاب کرد.