سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

در این وبلاگ اطلاعات مفیدی در زمینه مدیریت اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

4 قدم آسان برای یک استراتژی بیماری صرع برنده

چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۰۳ ب.ظ

 

علیرغم اینکه بعضی گزارشات متضاد وجود دارد ، ولی مدارک مستدل زیادی که روز به روز بر تعداد آن افزوده می شود نشان می دهد که تحریک مغناطیسی مغز توسط rTMS با فرکانس پایین تر از 1 یعنی Slow rTMS می تواند بطور اختصاصی فرکانس دفعات تشنج و هم اینکه دشارژهای اپی لپسی بین حملات را کاهش دهد . اکثر بیماران مبتلا به صرع برای کنترل حملات تشنج داروهای ضدصرع (AEDs) مصرف میکنند. آیا داروهای ضد صرع (AEDs) تأثیر منفی بر عملکرد تولید مثل و باروری دارند؟ برخی از اخبار خوب در مورد AED ها و اثرات هورمونی وجود دارد: بررسی ها نشان می دهد که لاموتریژین AED می تواند تأثیر منفی بر عملکرد جنسی نداشته باشد. اختلال عملکرد تولیدمثلی: AED ها احتمال دارد باعث تغییرات در آندروژن ها (موادی که ویژگی های مردانه را تولید و فعالیت اندام های جنسی مردانه را تحریک می کنند)، در نتیجه به اختلال عملکرد تولید مثل کمک می کنند.

کاهش میل جنسی: برخی از AED ها باعث افزایش هورمون هایی می شوند که برانگیختگی و رفتار جنسی را سرکوب می کنند. حتی به نظر می رسد AED lamotrigine مشخصات مطلوب تری در عملکرد جنسی و تولید مثل نسبت به چندین AED دیگر دارد. MWE که سابقه خانوادگی صرع ندارد نسبت به MWE که سابقه خانوادگی صرع دارند در معرض خطر بیشتری برای اختلال عملکرد تولید مثل هستند. مردانی که در سنین پایین شروع به صرع می کنند (کمتر از 10 سال) نسبت به مردانی که در سنین بالاتر به صرع مبتلا می شوند، از نظر باروری در آسیب بیشتری قرار دارند. گاهی اوقات، این رویدادها توسط محرک ها ایجاد می شوند، در حالی که بیشتر تشنج ها بدون هیچ دلیل مشخصی رخ می دهند. AED ها چه تاثیری بر تمایلات جنسی دارند؟ تأثیر روی تمایلات جنسی در بین AEDها متفاوت است. AEDها احتمال دارد با ایجاد اثرات ثانویه بر هورمون های تولید مثلی باعث اختلال در عملکرد جنسی شوند.

این مرگ ناگهانی که با نام SUDEP شناخته میشود ممکن است ناشی از اختلالات تنفسی یا قلبی باشد. اگر فعالیت تشنج اولیه از ناحیه ای از مغز منشأ می گیرد، که نمی توان آن را برداشت، تیم جراحی ممکن است، چندین قطع زیرپیال را انجام دهند. از آنجا که بیماری صرع به دلیل فعالیت غیر طبیعی مغز ایجاد می گردد، ممکن است طی تشنج تمامی فرآیندهایی که مغز در آن ها دخیل است را تحت تاثیر قرار دهد. این بیماری در واقع یک اختلال در فعالیت الکتریکی مغز است که معمولا به شکل یک حمله ی عصبی رخ می دهد، این اتاف زمانی می افتد که در مغز یهو یک فعالیت شدید و یک باره به وجود آید، علت تشنج در کودکان معمولا شبیه افراد بزرگسال است، ولی در اکثر موارد تشنج در کودکان به دلیل تب بالا و یا اسپاسم رخ می دهد، به عنوان کسی که پرستار سالمند است این را باید بدانید که احتمال دارد صرع در هر سنی رخ دهد، مهم ترین علت صرع اختلال ایجاد شدن در ارسال سیگنال های مغزی است که می تواند به هر دلیلی رخ دهد. برخی از کودکان در نتیجه آسیب مغزی به نوعی دچار بیماری صرع می شوند که می تواند به دلیل آسیب شدید سر، مشکلات هنگام تولد یا عفونتی باشد که بر مغز تأثیر می متخصص مغز و اعصاب گذارد.

در برخی موارد، دارو می تواند به راحتی تشنج را کنترل کند، در حالی که سایر کودکان ممکن است مادام العمر با تشنج را تجربه کنند. در عین حال یکی از بیماریها اعصاب و روان که ممکن است برخی از افراد به آن دچار باشند، صرع است که میتوان آن را به کمک طب سوزنی بهبود بخشید و در نهایت با استمرار در درمان تا حد قابل توجهی از آن رهایی پیدا کرد. تشنج های مداوم در بزرگسالان می تواند با تغییرات هورمونی و عصبی مرتبط باشد که به اختلال عملکرد جنسی کمک می کند.تشنج ترشح هورمون های هیپوتالاموس و هیپوفیز را تغییر می دهد. بررسی ها نشان می دهد که AED ها به طور مستقیم بر نواحی از مغز که واسطه تمایلات جنسی هستند تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، محققان دریافتهاند که کاهش میل جنسی و برانگیختگی در بیمارانی که از داروهای آرامبخش مانند باربیتوراتها استفاده میکنند، بارزتر است، اگرچه ممکن است اثرات نامطلوب روی تمایلات جنسی نیز با هر AED رخ دهد. به علاوه، یک بررسی اخیر نشان داد در مردانی که اختلالات جنسی دارند و داروهای تجویز شده AED را برای تشنجهای جزئی مصرف میکنند، افزودن لاموتریژین تأثیر مطلوبی بر ناتوانی جنسی دارد.

  • سوشیالیست

نظرات  (۳)

Howdy! Quick question that's completely
off topic. Do you know how to make your site mobile friendly?
My site looks weird when viewing from my iphone4. I'm trying to
find a theme or plugin that might be able to correct
this problem. If you have any recommendations, please share.
Thanks!
excellent points altogether, you simply received a new reader.
What could you recommend about your put up that you
just made some days in the past? Any certain?
What's up i am kavin, its my first time to commenting anyplace, when i read this article i thought i could also create comment due to this good piece of writing.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی