سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

در این وبلاگ اطلاعات مفیدی در زمینه مدیریت اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.


جراحی زیبایی چیست؟

در جراحی زیبایی که نوعی جراحی پلاستیک است، هدف بهبود ظاهر فرد با رعایت هر احتیاط است.

امروزه علاقه به جراحی زیبایی در بین جامعه رو به افزایش است. تنها در سال 2013، تقریباً 15.1 میلیون بطری پلاستیکی در ایالات متحده تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش داشت.

این نوع روش را می توان تقریباً در هر قسمتی از بدن انجام داد، اما بدون فکر کردن به عواقب آن زیر چاقو نروید. نتایج دائمی هستند و باید به قضاوت آنها قبل از عمل کاملاً اعتماد کنید. این نوع جراحی باید توسط پزشک متخصص انجام شود و فرد باید نسبت به نتیجه جراحی واقع بین باشد.

انواع جراحی زیبایی

در صورتی که پزشک فکر می کند مشکل موجود ناشی از عوامل دیگری است و با جراحی قابل حل نیست و در صورت مشاهده علائم ناهنجاری در بیمار، قبل از جراحی جلسه مشاوره را ترتیب می دهد.

در خود زشتی فرد از نظر ذهنی تصور می کند که ظاهرش مشکل دارد در حالی که نشانه های عینی خلاف آن را ثابت می کند.

جراحی ترمیمی نوع دیگری از جراحی پلاستیک است که هدف آن بهبود عملکرد و ظاهر اندام آسیب دیده است.

تفاوت بین جراحی پلاستیک و جراحی پلاستیک

شما تنها کسی نیستید که قبلاً فکر می کردید که جراحی پلاستیک و زیبایی دو روش مشابه هستند.

بسیاری از جراحان پلاستیک جراحی زیبایی نیز انجام می دهند، به همین دلیل است که این دو اصطلاح بیشتر به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال، این از نظر فنی نادرست است. جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی دو تخصص پزشکی هستند که ارتباط نزدیکی دارند اما متفاوت هستند.

چه مشکلاتی با جراحی پلاستیک درمان می شود؟

در این قسمت به صورت تشریحی به این سوال پاسخ می دهیم و موضوع را به خوبی روشن می کنیم.. قبل از هر چیز بدانید که:

جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی اهداف متفاوتی دارند

اگرچه هر دوی این جراحی ها فرم بدن بیمار را بهبود می بخشد، اما این دو روش از نظر اهداف درمانی، آموزش و روش های تحقیق متفاوت هستند.

جراحی زیبایی بر بهبود ظاهر تمرکز دارد

روش ها، تکنیک ها و اصول جراحی زیبایی بر بهبود ظاهر بیمار تمرکز دارد. بهبود زیبایی، نقص های ظاهری و شکلی از اهداف اصلی این روش درمانی است.

جراحی زیبایی را می توان بر روی سر، گردن و تمام قسمت های بدن انجام داد. در صورت رضایت فرد، جراحی زیبایی روی نقاط سالم عملکردی انجام می شود. این عمل ها توسط پزشکان متخصص در زمینه های مختلف از جمله جراحان پلاستیک انجام می شود.

چه مشکلاتی با جراحی زیبایی درمان می شود؟

جراحی پلاستیک بر اصلاح ناهنجاری و بازیابی عملکرد و ظاهر فرد تمرکز دارد.

جراحی پلاستیک یک تخصص جراحی است که بدشکلی های صورت و بدن ناشی از اختلالات مادرزادی، تصادفات، سوختگی ها و بیماری ها را درمان می کند.

در واقع در جراحی پلاستیک روی ناحیه ای از بدن که از نظر عملکرد و عملکرد ناقص است و حالت ترمیمی دارد تمرکز می کند.

بسیاری از جراحان پلاستیک نیز در زمینه جراحی زیبایی تخصص دارند و اساس آموزش آنها جراحی پلاستیک ترمیمی است.

در سال 1999، انجمن جراحان پلاستیک، ترمیمی و پلاستیک آمریکا نام خود را به انجمن جراحان پلاستیک آمریکا تغییر داد و مجدداً تأکید کرد که این دو نشان دهنده یک دسته هستند.

چرا مردم به جراحی زیبایی و پلاستیک روی می آورند؟

دلایل زیادی وجود دارد که افراد به دنبال جراحی پلاستیک و زیبایی هستند. لازم به ذکر است که تمایل افراد به انجام جراحی پلاستیک به دلایل مختلفی از جمله:

ژنتیک

اگر فردی ژن تغییر شکل بینی یا گوش های بزرگ را از والدینش به ارث ببرد آنها ممکن است به دلیل ظاهر غیر معمول خود دچار کمبود اعتماد به نفس شوند. بنابراین لوازم زیبایی و جراحی پلاستیک به این افراد کمک زیادی می کند.

پیری پوست

استفاده از کرم ها و محصولات مراقبت از پوست و رژیم غذایی سالم تنها از بروز علائم پیری پوست جلوگیری می کند. اما جراحی های زیبایی مختلف مانند لیفت صورت می تواند چین و چروک ها را از بین ببرد یا حتی از شر چین و چروک های فرد خلاص شود.

چرا مردم به آرایش و گریم روی می آورند؟

آسیب به پوست در برابر نور خورشید

در گذشته، مردم نمی دانستند که نور خورشید چه آسیبی می تواند به پوست وارد کند. به همین دلیل بر روی پوست خود راش و بثورات داشت. امروزه برای درمان این مشکل از لایه برداری شیمیایی و جراحی برداشتن پوست صورت استفاده می شود.

داشتن زخم

حوادث، بیماری ها و آکنه های روی پوست صورت و بدن می تواند به شدت بر روحیه و اعتماد به نفس فرد تأثیر بگذارد.امروزه پزشکان زیبایی با استفاده از روش های پیشرفته به راحتی می توانند جای زخم را درمان کنند.

پیشرفت در حرفه

داشتن ظاهری جذاب برای برخی از افرادی که در زمینه هنر فعالیت می کنند مانند بازیگران و افرادی که ارتباط بیشتری با مردم دارند بسیار مهم است و باعث بهبود وضعیت شغلی آنها می شود.
 

انواع جراحی زیبایی انواع مختلفی از جراحی های زیبایی برای بهبود ظاهر قسمت های مختلف بدن وجود دارد:

جراحی زیبایی سینه: خانم هایی که می خواهند فرم بدن خود را تغییر دهند معمولا به جراحی زیبایی سینه، ماموپلاستی یا جراحی زیبایی سینه روی می آورند:

ماموپلاستی بزرگ کردن سینه یا بزرگ کردن سینه: در این روش از کاشت سالین یا سیلیکون برای بزرگ کردن سینه استفاده می شود. برای بسیاری از زنان، سینه های بزرگتر اعتماد به نفس را افزایش می دهد و باعث می شود از نظر جنسی احساس بهتری داشته باشند.

انواع جراحی زیبایی

کوچک کردن سینه: هدف اصلی این جراحی بهبود ظاهر بدن است، اما در بسیاری از موارد بزرگ شدن سینه ها باعث ایجاد مشکلات جسمی برای بیمار می شود. این جراحی خطر ابتلا به سرطان سینه را در افراد مستعد کاهش می دهد.

جراحی ماستوپکسی یا لیفت سینه: در این روش پوست و بافت سینه برداشته شده و بالاتر از حد طبیعی قرار می گیرد تا سینه کوچکتر به نظر برسد.

جراحی کوچک کردن سینه مردان: برای درمان ژنیکوماستی یا افزایش غیر طبیعی حجم سینه مردان انجام می شود.

لیپوساکشن: در این روش با استفاده از ابزارهای مخصوص چربی از قسمت های مختلف بدن برداشته می شود. گردن، بیرونی بازوها، پهلوها، باسن، ران ها و شکم قسمت هایی از بدن هستند که جذب چربی می شوند. برای انجام این روش به سونوگرافی، لیزر و ابزارهای مکانیکی نیاز است.

انواع جراحی زیبایی

جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان: لابیاپلاستی نوعی جراحی زیبایی برای کاهش اندازه و شکل لابیا مینور و لابیا بزرگ در قسمت فوقانی اندام تناسلی زنان است.

جراحی زیبایی باسن: این نوع جراحی برای کاهش اندازه و ساختار شکم، باسن و باسن انجام می شود و شامل لیفت باسن و بزرگ کردن باسن است.

در جراحی بزرگ کردن باسن، جراح چربی را از سایر قسمت های بدن خارج کرده و به باسن تزریق می کند که به آن لیفت باسن برزیلی می گویند. در این روش از ژل های مصنوعی و سیلیکون نیز استفاده می شود.

در جراحی لیفت باسن، پوست از پهلو، باسن و ران برداشته می‌شود و در نتیجه باسن بالاتر از سطح طبیعی خود بلند می‌شود.

کدام جراحی شامل جراحی زیبایی صورت می شود؟

این نوع جراحی طیف وسیعی از جراحی ها را شامل می شود که عبارتند از:

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک: با افزایش سن پلک ها افتادگی می کنند. در این روش جراحی چربی و پوست اضافی دور چشم برداشته می شود. این جراحی می تواند شکل کلی صورت و عضلات آن را تغییر دهد.

جراحی زیبایی صورت شامل چه عملیات هایی می شود؟

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی: در این جراحی، پزشک برای تغییر ظاهر فرد و بهبود مشکلات تنفسی، شکل بینی را تغییر می دهد. پزشکان این عمل را برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی کنند. زیرا در این سن استخوان ها و غضروف های بینی هنوز به طور کامل رشد نکرده اند.

اتوپلاستی یا جراحی گوش: در این روش جراحی با تغییر شکل استخوان و غضروف و استفاده از بخیه، گوش به صورت نزدیک می شود.

ریتیدکتومی یا لیفت صورت: این جراحی برای رفع چین و چروک صورت و سفت شدن ماهیچه های صورت انجام می شود. برش‌های جراحی در جلو و پشت گوش ایجاد می‌شود و بخیه‌هایی در خط رویش مو به‌طوری که دیده نمی‌شوند.

لیفت ابرو: در این جراحی پوست پیشانی کشیده می شود تا عوارض پیری از بین برود. با کشش پوست پیشانی، چین و چروک، خطوط پیشانی و خطوط اخم برطرف می شود.

جراحی زیبایی چانه: چانه نقش بسیار مهمی در ظاهر و فرم صورت دارد. این جراحی با تغییر شکل استخوان چانه یا استفاده از پروتز انجام می شود.

جراحی زیبایی گونه: در طی این جراحی، پزشک یک ایمپلنت مخصوص روی استخوان گونه قرار می دهد.
 

مراجعه به مرجع: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-جراحی-پلاستیک-صورت-در-شیراز  

  • سوشیالیست

نظرات  (۲)

Have you ever considered writing an ebook or guest authoring
on other websites? I have a blog centered on the same information you
discuss and would really like to have you share some
stories/information. I know my visitors would appreciate
your work. If you are even remotely interested, feel free
to send me an email.
  • تعمیرات تیم موبایل
  • I visited many web sites except the audio feature for audio songs current at this web site is truly fabulous.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی