سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

در این وبلاگ اطلاعات مفیدی در زمینه مدیریت اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ثبت شرکت در ترکیه

يكشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۷ ق.ظ


ثبت شرکت در ترکیه یکی از بهترین راه های اخذ اقامت دائم ترکیه برای شما و خانواده شما می باشد. هزینه ثبت شرکت در ترکیه بسیار کمتر از ثبت شرکت در کشورهای اروپایی یعنی بین 5000 تا 7000 لیر می باشد. کل مراحل ثبت شرکت در ترکیه حداکثر یک هفته طول می کشد. مالیات شرکت ها در ترکیه در مقایسه با سایر کشورها پایین است و به 25 درصد می رسد. پس از ثبت شرکت در کشور و اقامت مداوم به مدت 5 سال، می توانید برای اقامت دائم ترکیه اقدام کنید.

ترکیه به دلیل شباهت های فرهنگی با ایران یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان است. اقتصاد پایدار این کشور، هزینه پایین زندگی در ترکیه، امکانات ثبت دولتی و محدودیت در ثبت شرکت های ایرانی، ترکیه را به یکی از مناسب ترین گزینه ها برای مهاجرت ایرانیان تبدیل کرده است.

شرایط ثبت کسب و کار در ترکیه

ثبت شرکت در خارج از کشور یک سرمایه گذاری پر ریسک است. شما باید تمام قوانین و هزینه های این گزینه را برای یک تجارت سودآور بررسی کنید. خوشبختانه قوانین ثبت شرکت در ترکیه مشابه قوانین ایران است و تنها چند تفاوت جزئی دارد. برای ثبت شرکت در ترکیه نیازی به اجازه اقامت ندارید و می توانید در ایران شرکت ثبت کنید.

در سال های اخیر، دولت ترکیه اصلاحاتی را با هدف تسهیل تجارت و بهبود فضای سرمایه گذاری، حذف تشریفات اداری برای ایجاد کسب و کار و کاهش هزینه ها و فرآیندها آغاز کرده است. برای ثبت شرکت در ترکیه، کلیه مدارک و اطلاعات باید به دفاتر ثبت کسب و کار کشوری که شرکت شما در آن واقع است ارائه شود. این اسناد پس از بررسی توسط ثبت بازرگانی تایید رسمی دریافت می کنند. ثبت شرکت در ترکیه کار سختی نیست و با ارائه مدارک و هزینه های لازم می توانید در عرض چند روز صاحب شرکت شوید! توجه داشته باشید که برای ثبت هر نوع شرکتی در ترکیه نیازی به مدرک زبان ترکی ندارید.
 برای اطلاع از هزینه ثبت شرکت در ترکیه با ما تماس بگیرید.
موسسات مالی (صرافی) در ترکیه

موسسات مالی را می توان نوعی شرکت سهامی دانست. البته با این تفاوت که برای ثبت این نوع شرکت باید گواهینامه خاصی داشته باشید. ثبت موسسه مالی در ترکیه فرآیندی پیچیده و پیچیده است و به همین دلیل بسیاری از متقاضیان مهاجرت به ترکیه از این رویه اجتناب می کنند. اگر قصد ثبت موسسه مالی در ترکیه را دارید، حتما با کارشناس مهاجرت ترکیه مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت مهاجرتی شاهان تماس بگیرید.

ثبت شرکت های خصوصی در ترکیه

شرکت های خصوصی در ترکیه توسط 1 نفر ثبت و مدیریت می شوند و برای انجام فعالیت های تجاری کوچک مناسب هستند. این نوع شرکت ها نمی توانند برند خاص خود را داشته باشند و معاملات بزرگ انجام دهند. صاحبان مشاغل خصوصی در ترکیه نمی توانند تجارت خود را به صورت مشارکتی اداره کنند، حتی اگر تجارت خود را توسعه دهند.

لطفا توجه داشته باشید که مشاغل شرکت های خصوصی محدود است، بنابراین ثبت این نوع شرکت در ترکیه به شما اجازه نمی دهد که اقامت ترکیه یا تابعیت ترکیه را دریافت کنید. بنابراین ثبت این نوع شرکت برای شهروندان ترکیه بسیار مناسب است.

ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه

21 منطقه آزاد تجاری در ترکیه وجود دارد که ثبت شرکت در این مناطق مزایای زیادی دارد. شرکت های ثبت شده در منطقه معاف از مالیات از پرداخت مالیات بر درآمد و ارزش افزوده مواد اولیه وارداتی و پرداخت حقوق گمرکی معاف هستند.

ثبت نام تجاری در مناطق آزاد ترکیه برای کسانی است که کالا تولید می کنند. با ثبت شرکت در این مناطق در واقع زمین رایگان از دولت ترکیه با قیمت مناسب خریداری می کنید و در منطقه به فعالیت صنعتی می پردازید. جالب است بدانید اگر می خواهید از این طریق کسب و کار خود را در ترکیه ثبت کنید، دولت ترکیه در استخدام نیروی کار به شما کمک می کند. علاوه بر این، دولت ترکیه مزایای استثنایی از جمله بیمه و معافیت های مالیاتی را برای شما فراهم می کند.

ثبت تجارت واردات و صادرات در ترکیه

اگرچه ترکیه هنوز عضو اتحادیه اروپا نیست، اما روابط تجاری و اقتصادی بسیار قوی بین دو منطقه وجود دارد. جالب اینجاست که ترکیه از نظر واردات رتبه هفتم و از نظر صادرات جهانی رتبه پنجم را دارد. رشد فوق العاده تجارت در ترکیه بسیاری از ایرانیان را به ثبت شرکت صادرات و واردات در ترکیه علاقمند کرده است. ترکیه در این زمینه تجارت پیشرو جهانی است و صنعت تجارت یکی از بزرگترین صنایع این کشور است. رایج ترین محصولات صادر شده از ترکیه عبارتند از:

خودرو، قطعات و تجهیزات خودرو: زیرا خودروسازان خارجی زیادی در کشور فعال هستند

سنگ های قیمتی و قیمتی: ترکیه یکی از مهم ترین تولیدکنندگان طلا در اروپا و آسیا است.

فلزات: ضایعات آهن بیشترین سهم صادرات به اروپا را دارد.

محصولات کشاورزی. بیشتر میوه ها و سبزیجات تولید شده در اینجا در اروپا به فروش می رسد.

محصولات و پارچه های نساجی: این محصولات به اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای آسیایی صادر می شود.

اتباع ایرانی که قصد تاسیس شرکت محصولات وارداتی در ترکیه را دارند باید الزامات و قوانین تجاری را رعایت کنند. زیرا شرکت با مسئولیت محدود ساده ترین نوع ثبت شرکت در ترکیه است. به شما توصیه می کنیم برای صادرات و واردات یک شرکت با مسئولیت محدود (LTD) در ترکیه ثبت کنید. ثبت شرکت خصوصی برای صادرات و واردات نیز گزینه خوبی است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه

از آنجایی که دولت ترکیه محدودیت خاصی یا قوانین سختگیرانه ای برای ایرانیان اعمال نمی کند، مهم ترین مدرک مورد نیاز برای ثبت کسب و کار در ترکیه، پاسپورت معتبر است. مدارک مورد نیاز برای ثبت کسب و کار در ترکیه:

پاسپورت کلیه همکاران شرکت به همراه ترجمه رسمی

نام شرکت و اساسنامه (AoA)

اثبات آدرس برای سهامداران و مدیران

شواهد منابع مالی برای منبع آن مهم است

شماره شناسایی مالیاتی (TIN) برای سهامداران و مدیران

گواهی ثبت و فعالیت های بازرگانی

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

همانطور که قبلا ذکر شد، مراحل ثبت شرکت در ترکیه 7 تا 10 روز طول می کشد. در زیر تمامی این مراحل توضیح داده شده است:

۱

ثبت نام انجمن AoA (AOA) به صورت آنلاین در سیستم مرسیس. طبق مقررات ثبت کسب و کار در ترکیه، معاملات ثبت کسب و کار باید از طریق مرسیس (سیستم مرکزی ثبت فعالیت های تجاری) انجام شود. MERSIS یک سیستم ثبت متمرکز برای انجام فرآیند ثبت کسب و کار و ذخیره داده های کسب و کار به صورت الکترونیکی است. با ثبت نام در این سامانه به اشخاص حقوقی شماره منحصر به فردی داده می شود که با آن می توانند فعالیت های تجاری خود را انجام دهند.

2

مدارک لازم برای ثبت نام تجاری در ترکیه را تهیه کنید. شما باید تمامی مدارک لازم برای ثبت شرکت در ترکیه مانند اصل اساسنامه، مدارک هویتی موسسین را با دقت تهیه کرده و به دفتر ثبت تجاری تحویل دهید.

2

دریافت شماره شناسایی مالیاتی به عنوان یک خارجی، باید یک شماره شناسایی مالیاتی از اداره مالیات ترکیه دریافت کنید. این شماره شناسایی مالیاتی برای افتتاح حساب بانکی جهت واریز سرمایه شرکتی که باید ثبت شود ضروری است.

4

واریز یک درصد سرمایه لازم برای ثبت شرکت به حساب سازمان رقابت ترکیه. شما باید 0.04 درصد از سرمایه شرکت را از طریق اداره ثبت تجارت به حساب سازمان رقابت ترکیه واریز کنید.

۵

حداقل 25 درصد از سرمایه اولیه را در بانک ترکیه واریز کنید. 25 درصد سرمایه مورد نیاز باید هنگام ثبت شرکت به بانکی در ترکیه منتقل شود و 75 درصد مابقی باید ظرف 2 سال تأمین شود. البته توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود این امر الزامی نیست و می توانید در مدت 2 سال تمام سرمایه مورد نیاز را تامین کنید.

6

با در دست داشتن تمام مدارک لازم به اداره ثبت مشاغل مراجعه کنید. اداره ثبت شرکتها پس از دریافت مدارک و ثبت نام، مراتب را به اداره امور مالیاتی ذیصلاح و سازمان تامین اجتماعی اعلام می کند و ظرف مدت 10 روز اطلاعیه ثبت شرکت شما را در روزنامه تجارت منتشر می کند. شما باید بلافاصله پس از ثبت شرکت به اداره مالیات مراجعه کرده و گواهی ثبت مالیات دریافت کنید. همچنین شماره تامین اجتماعی شرکت باید از موسسه تامین اجتماعی مربوطه اخذ شود. همچنین هنگامی که در اداره ثبت مشاغل هستید، باید امضای خود را نیز در این اداره ثبت کنید.

7

دریافت دفاتر قانونی شرکت مورد تایید اداره ثبت مشاغل. شما باید سوابق قانونی شرکت مانند صورتجلسه مجمع عمومی شرکت را به اداره ثبت مشاغل ارائه دهید و اداره باید صحت این سوابق را تایید کند.

۸

پس از ابلاغ تاسیس شرکت از اداره مالیات ترکیه. همانطور که گفته شد پس از ثبت شرکت در ترکیه، اداره ثبت مشاغل مراتب را به اداره مالیات و سازمان تامین اجتماعی اعلام می کند. پس از آن، مقامات اداره مالیات برای تهیه گزارش به دفتر مرکزی شرکت شما مراجعه خواهند کرد. هنگام بازدید مأمور مالیات و امضای اوراق مربوطه، شما یا یک فرد مجاز باید در دفتر شریک حضور داشته باشید.

۹

پس از ثبت شرکت در ترکیه، باید مدارک خاصی را در سیستم الکترونیکی E-TUYS ثبت کنید. اسنادی مانند اطلاعات سرمایه و فرم های انتقال سهام که به صورت چاپی به اداره کل اجرای سرمایه گذاری و مشوق های خارجی (GDIIFI) ارسال می شود، اکنون باید به صورت الکترونیکی از طریق اپلیکیشن E-TUYS انجام شود.

  • سوشیالیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی