سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

در این وبلاگ اطلاعات مفیدی در زمینه مدیریت اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

قبرس چند فرودگاه دارد؟

دوشنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۰۵:۱۰ ب.ظ


به طور کلی باید گفت که تاریخچه ساخت فرودگاه قبرس به قرن ها قبل برمی گردد. برای پاسخ به این سوال که در قبرس چند فرودگاه وجود دارد، بهتر است بگوییم که اولین فرودگاه های این جزیره در اوایل قرن بیستم ساخته شدند و از آن زمان تاکنون فرودگاه ها به بخش مهمی از سیستم حمل و نقل تبدیل شده اند. گردشگران و هواپیماها ساکنان.

دسترسی به این جزیره از کشورهای دیگر فقط از طریق هوا و دریا امکان پذیر است. هواپیما سریعترین راه برای سفر به هر جزیره ای است. سفر با هواپیما معمولاً فقط چند ساعت طول می کشد، اما با قایق چندین روز طول می کشد. همچنین سفر با هواپیما معمولا راحت تر از سفر با قایق است. هواپیماها دارای صندلی و امکانات رفاهی راحت هستند، در حالی که سفر با قایق می تواند کمی دشوار باشد.

اولین فرودگاه در جزیره قبرس فرودگاه لارناکا است که در سال 1939 توسط دولت بریتانیا در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد. این فرودگاه در ابتدا برای اهداف نظامی بریتانیا استفاده می شد، اما پس از جنگ به فرودگاه عمومی تبدیل شد. فرودگاه لارناکا امروزه بزرگترین فرودگاه در جزیره قبرس است و به عنوان یک مرکز حمل و نقل اصلی در جنوب قبرس عمل می کند.

جالب است بدانید که فرودگاه آرجونا در اصل یک فرودگاه نظامی بود که توسط انگلستان در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شد. این فرودگاه نیز مانند فرودگاه لارناکا پس از جنگ کاربرد نظامی خود را از دست داد. اما برای مقاصد غیرنظامی استفاده نمی شد و کل جمعیت جزیره از فرودگاه لارناکا عبور می کردند. در سال 1974 پس از درگیری شمال و جنوب، تنها فرودگاه ارجان در شمال جزیره به بهره برداری رسید. .

خروج از فرودگاه قبرس، خروج از فرودگاه

فرودگاه متروک قبرس یورومای که با نام فرودگاه بین‌المللی نیکوزیا نیز شناخته می‌شود، فرودگاهی متروک در نیکوزیا، پایتخت قبرس است. این فرودگاه در سال 1937 توسط انگلستان ساخته شد. این فرودگاه در ابتدا یک فرودگاه نظامی بود، اما پس از جنگ جهانی دوم به یک فرودگاه عمومی تبدیل شد. فرودگاه متروکه در سال 1970 به عنوان بزرگترین فرودگاه اروپا شناخته شد.این فرودگاه زیبا و معروف در سال 1974 پس از تقسیم قبرس به دو طرف شمالی و جنوبی در مرز بین دو طرف قرار گرفت. این باعث شد فرودگاه وجود نداشته باشد.

فرودگاه بین المللی نیکوزیا اکنون به یک فرودگاه متروک تبدیل شده است. این فرودگاه توسط سازمان ملل متحد اداره می شود. فرودگاه نیکوزیا یک مقصد گردشگری محبوب است و گردشگران می توانند برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ قبرس از این مکان دیدن کنند. Abandond یک باند 2800 متری دارد. این فرودگاه اکنون دارای یک ترمینال مسافربری متروکه است.

نمی توان آینده فرودگاه بین المللی نیکوزیا را پیش بینی کرد. برخی معتقدند این فرودگاه باید بازسازی شود و به عنوان فرودگاه بین المللی مورد استفاده قرار گیرد. برخی دیگر معتقدند فرودگاه باید به موزه تبدیل شود.

چند فرودگاه فعال در قبرس وجود دارد؟

شش فرودگاه در جزیره قبرس وجود دارد که چهار فرودگاه بین المللی و دو فرودگاه نظامی هستند.

فرودگاه های بین المللی قبرس

فرودگاه لارناکا در جنوب قبرس (LCA)

فرودگاه پافوس در قبرس جنوبی (PFO).

فرودگاه ارجان (ECN) در قبرس شمالی

فرودگاه های نظامی قبرس

فرودگاه نیروی هوایی سلطنتی آکروتیری در قبرس جنوبی (AKT)

فرودگاه لاکاتامیا (LAK) در جنوب قبرس واقع شده است

فرودگاه بین المللی ارژن

با افتتاح فرودگاه جدید قبرس شمالی که آریان نام دارد، همزمان با اولین ایرلاین اختصاصی قبرس شمالی FLIKHI فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. نام این ایرلاین FLI KIBRIS Hava Iolları به معنی هواپیمایی قبرس است.

این فرودگاه با مساحتی بیش از هشت میلیون متر مربع در لفکوسا پایتخت این کشور افتتاح شد. این فرودگاه علاوه بر 60 گیت سوار شدن، دارای 24 گیت کنترل گذرنامه است و بزرگترین هواپیمای جهان می تواند در فرودگاه فرود آید.

فرودگاه نیو ارجان بزرگترین و مدرن ترین فرودگاه در کل قبرس است که دارای فناوری های پیشرفته ای از جمله کنترل چمدان ها با اشعه ایکس و دستگاه های غربالگری مسافران است.

از آنجایی که قبرس شمالی هنوز کد پرواز بین المللی ندارد، پروازها باید در ترکیه متوقف شوند. آنتالیا، نزدیک ترین شهر ترکیه، آمادگی خود را برای توقف پروازهای قبرس شمالی اعلام کرد. اما با صحبت های جدید مبنی بر استقلال رسمی قبرس شمالی و وجود دو کشور مستقل یا یک فدراسیون در جزیره قبرس، شاهد پروازهای بین المللی مستقیم به فرودگاه جدید ارژن خواهیم بود.

هزینه ساخت این فرودگاه بیش از چهارصد میلیون دلار بوده است. این یکی از اولین گام ها برای توسعه قبرس شمالی و جذب گردشگران خارجی است.

اقدامات دیگری در توسعه قبرس شمالی از جمله ساخت جاده توریستی کارپاز به ماراش در حال انجام است. علاوه بر این، تحقیقات انتقال گاز از گازهای کشف شده در قبرس به اروپا با سرمایه گذاری فراوان اجرا می شود و به اقتصاد این کشور کمک می کند.

مقررات چمدان در فرودگاه قبرس (ارجان)

اقلام ممنوعه هنگام سفر به قبرس شمالی:

1) هر وسیله برقی در جعبه نو و مهر و موم شده

2) ابزارهایی که مرتبط با کار هستند و به صورت جداگانه استفاده نمی شوند، مانند ابزار ناخن یا تجهیزات ضبط.

3) بیش از 4 لیتر مشروبات الکلی

4) بیش از دو بسته سیگار و سیگار

5) تعداد زیادی لباس نو با برچسب و بسته بندی که نشان دهنده استفاده شخصی نیست و ممکن است برای فروش ارسال شده باشد.

6) گیاهان

7) داروهایی که بیش از حد مجاز مصرف شخصی هستند

8) فلزیاب

9) تجهیزات مخابراتی

10) و سایر مواردی که عموماً نمی توانید به هیچ کشوری وارد کنید، مانند سلاح گرم یا سرد و اموال دزدی یا تقلبی و غیرقانونی.

دوستان عزیز لطفا به یاد داشته باشید که آوردن حیوان خانگی به قبرس شمالی بسیار سخت و خاص است. این امکان پذیر نیست و بسیاری از دوستان حیوانات خانگی خود را به قبرس شمالی آورده اند. قبل از شروع سفر، باید مراحل خاصی را طی کنید.

اگر کاری انجام دهید که قوانین پلیس فرودگاه را نقض کند، اقدامات قانونی علیه شما انجام خواهد شد. هر اقلام غیرقانونی که بیاورید توسط پلیس ضبط می شود و باید مراحل بسیار پیچیده و گران قیمتی را برای حذف آنها طی کنید.
 

  • سوشیالیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی