سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

سوشیالیست

سوشیالیست، مدیر شبکه های اجتماعی

در این وبلاگ اطلاعات مفیدی در زمینه مدیریت اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

چرا پرینترم پرینت نمی‌گیرد؟

يكشنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷ ق.ظ

سوالات متداول (پرسش های متداول) و مشکلات رایج چاپگر

هیچ چیز خسته کننده تر از زمانی نیست که شما نیاز به چاپ چیزی دارید و چاپگر شما همکاری نمی کند! البته، مواقعی وجود دارد که باید متن خاصی را چاپ کنید. اما ناگهان با صفحات خالی، تصاویر یا خطوط تار و بسیاری از مشکلات دیگر مواجه می شوید.

چنین مشکلاتی ممکن است برای هر کسی که با چاپگر سر و کار دارد پیش بیاید. از این رو در این مقاله از آوای فرهنگ آریا تصمیم گرفتیم تمامی سوالات رایج و مشکلات رایج چاپگرها را بررسی کنیم؛ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا چاپگر من چاپ نمی کند؟

عدم دریافت پرینت یک مشکل جدی و دردسرساز است و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، این مشکل ممکن است به دلایل بسیار ساده ای مانند: مشکلات شبکه، کم بودن جوهر یا کارتریج تونر، گیر کردن کاغذ و غیره رخ داده باشد. علت نیز ممکن است به مسائل پیچیده ای مانند نیاز به خدمات، نقص های فیزیکی، مشکلات درایور سخت افزار مربوط باشد. بنابراین، شما باید تمام اتصالات و اجزای نرم افزار و سخت افزار چاپگر خود را به طور کامل بررسی کنید تا علت دقیق این مشکل مشخص شود.

چرا چاپگر من نمی تواند وصل شود؟

یکی دیگر از سوالات رایج و مشکل رایج چاپگرها وصل نبودن چاپگر است. ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که چاپگر متصل نیست. برای حل این مشکل باید دقیقا متوجه شوید که مشکل کجاست و تمام اتصالات و وضعیت آنها را بررسی کنید. این بدان معناست که اول از همه باید بررسی کنید که آیا کابل USB کارایی دارد یا خیر. پس از اطمینان از سالم بودن کابل چاپگر و اتصالات، مشکلات دیگر را بررسی کنید.

یکی از دلایل عدم اتصال پرینتر این است که توسط سیستم شناسایی نمی شود. برای حل این مشکل می توانید درایور چاپگر را به روز کنید. همچنین می توانید عیب یاب را برای تشخیص و رفع مشکلات چاپگر خود امتحان کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

1) به کنترل پنل سیستم خود بروید.

2) روی دستگاه ها و چاپگرها کلیک کنید.

3) چاپگر خود را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید. سپس "عیب یابی" را انتخاب کنید.

4) به سیستم اجازه دهید مشکل را حل کند و دستورالعمل های روی صفحه را برای حل مشکل دنبال کنید.

علاوه بر این شرایط، عیب یابی چاپگر یا اسپولر چاپگر نیز می تواند به شما در یافتن علت این مشکل کمک کند. این سرویس ارتباط با چاپگر را مدیریت می کند و گاهی اوقات تنها راه اندازی مجدد این سرویس مشکل عدم اتصال به چاپگر را حل می کند.

برای انجام این کار، services.msc را در کادر RUN تایپ کرده و OK را بزنید.

سپس Print Spooler Service را پیدا کنید. اگر سرویس در حال اجرا است، ابتدا روی سرویس کلیک راست کرده و Stop را انتخاب کنید. در نهایت روی Start کلیک کنید تا دوباره راه اندازی شود.

پس از انجام این مراحل، سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید. این ممکن است مشکل را برطرف کند و چاپگر متصل شود. گاهی اوقات خرابی یک چاپگر متصل به دلیل مشکل سخت افزاری ایجاد می شود. اگر متوجه شدید که چاپگر شما به درستی کار نمی کند و مشکل سخت افزاری دارد، در اسرع وقت با نمایندگی چاپگر یا شرکت گارانتی تماس بگیرید و اجازه دهید مشکل را حل کنند.

چرا چاپگر من آفلاین است؟

یکی دیگر از مشکلات رایج و مشکل رایج چاپگر این است که چاپگر به طور ناگهانی آفلاین می شود و به شبکه وصل نمی شود. معمولاً تشخیص آفلاین بودن چاپگر آسان است. زیرا در صورت آفلاین بودن پیامی در سیستم شما ظاهر می شود که این مشکل را به شما اطلاع می دهد. وجود چاپگر می تواند ناشی از مشکلات Wi-Fi، مشکلات اتصال سیستم، تنظیمات اشتباه و غیره باشد.

اولین قدم در حل این مشکل چاپگر، ارزیابی کابل ها و پورت ها از نظر آسیب فیزیکی است. مطمئن شوید که چاپگر شما به برق وصل است و همه کابل ها به درستی وصل شده اند. اگر اتصال کابلی دارید، آن را روی همه پورت‌های دستگاه خود امتحان کنید، یا پورت دیگری را امتحان کنید تا مطمئن شوید کابل مشکلی ندارد. اگر از طریق Wi-Fi متصل هستید، چاپگر را با کابل به رایانه وصل کنید تا بررسی کنید که آیا چاپگر شما کار می کند یا خیر. اگر چنین است، ممکن است مشکل از اتصال شبکه باشد.

در این مرحله، باید مطمئن شوید که اتصال شبکه شما کار می کند و چاپگر به همان شبکه Wi-Fi رایانه متصل است. به طور معمول، منوی داخلی چاپگر به شما نشان می دهد که به کدام شبکه متصل است. با این حال، می توانید برای دستورالعمل های بیشتر در مورد افزودن شبکه Wi-Fi به دفترچه راهنمای چاپگر خود مراجعه کنید.

اگر رابطه شما خوب است؛ اما چاپگر هنوز آفلاین است، باید مراحل زیر را در رایانه خود دنبال کنید:

1. ابتدا پرینتر و کامپیوتر را راه اندازی مجدد کنید.

2. چاپگر را به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب کنید. یکی از راه های انجام این کار این است:

به Settings > Devices > Printers and Scanners بروید و از قسمت printer گزینه Set as default printer را انتخاب کنید.

3. سپس print stop را غیرفعال کنید و از چاپگر به صورت آفلاین استفاده کنید.

4. هنگامی که پیام "تنظیم این چاپگر به عنوان پیش فرض به این معنی است که ویندوز مدیریت چاپگر پیش فرض شما را متوقف خواهد کرد" ظاهر شد، روی OK کلیک کنید.

اگر مشکل ادامه داشت، درایور چاپگر را به‌روزرسانی یا دوباره نصب کنید.

چرا چاپگر من وصل نمی شود؟

چرا چاپگر من کند چاپ می کند؟

در بیشتر موارد، این مشکل به دلیل تنظیم نادرست تراکم جوهر ایجاد می شود و مشکل جدی نیست. اگر چاپگر شما روی تراکم جوهر تنظیم شده است، آن را تغییر دهید تا به راحتی تصاویر و متون مختلف را چاپ کنید. البته بارش برف یک دلیل بسیار ساده برای این مشکل است و به راحتی قابل حل است.

چرا چاپگر من کاغذ سفید چاپ می کند؟

یکی دیگر از سؤالات رایج و مشکل رایج چاپگر که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند، چاپ داخل و خارج از صفحات سفید خالی از چاپگر است. دلایل مختلفی وجود دارد که یک چاپگر ممکن است به طور تصادفی یک صفحه خالی ایجاد کند. رایج ترین کارتریج های جوهر خالی، نصب نامناسب کارتریج و گرفتگی نازل ها هستند. گاهی اوقات مشکلات درایور و نرم افزار نیز می تواند باعث این مشکل شود.

برای حل این مشکل می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

1. مطمئن شوید که چاپگر روی یک سطح صاف و ثابت قرار دارد و پایه آن در همه جهات کشیده شده است. اگر چاپگر کج یا در زاویه باشد، به درستی کار نخواهد کرد.

2. کارتریج ها را بررسی کنید و در صورت قدیمی بودن آنها را تعویض کنید.

3. مطمئن شوید که کاغذ مناسب را انتخاب کرده اید.

4. مطمئن شوید که تنظیمات اندازه، جهت و طرح بندی کاغذ در نرم افزار چاپگر شما صحیح است.

5. مطمئن شوید که سند شما حاوی صفحات خالی نیست. اگر نرم افزار چاپ شما دارای گزینه پیش نمایش است، می توانید قبل از چاپ، صفحات خالی را بررسی کرده و در صورت لزوم حذف کنید.

6. اگر از Windows یا Mac استفاده می کنید، می توانید Skip Blank Page را در نرم افزار چاپگر انتخاب کنید.

چرا چاپگر من نصب نشده است؟

اگر پیغام خطایی دریافت کردید که چاپگر نصب نشده است، یا اگر چاپگر به عنوان یک گزینه در ویندوز و برنامه های شما ظاهر نمی شود، ممکن است مشکلاتی در خود دستگاه، اتصال آن به سیستم یا رایانه شما وجود داشته باشد.

برای حل این مشکل، می توانید درایورهای چاپگر خود را به روز کنید یا چاپگر را از سیستم خود حذف کرده و دوباره نصب کنید. گاهی اوقات ممکن است چاپگر شما با سیستم عامل کامپیوتر شما سازگار نباشد. بنابراین قبل از خرید چاپگر، مطمئن شوید که از سیستم عامل کامپیوتر شما پشتیبانی می کند.

چرا چاپگر من کج است؟

چاپ اشتباه اسناد یکی دیگر از سوالات و مشکلات رایج ناشران است. یکی از شایع ترین دلایل پیچ خوردگی کاغذ، شل شدن کارتریج در چاپگر است. برای رفع این مشکل ابتدا سینی کاغذ چاپگر و نحوه نصب کارتریج ها را بررسی کنید. پس از آن باید از افتادن کاغذ در حین چاپ مطمئن شوید. اگر این موارد را تأیید کرده اید و مشکل سخت افزاری وجود ندارد، باید چاپگر خود را مجدداً تنظیم کنید:

1. ابتدا دکمه Printer Setup را فشار دهید یا تنظیمات چاپگر را در رایانه خود وارد کنید.

2. گزینه Tools را باز کرده و روی Align Printer کلیک کنید.

3. در این مرحله فرآیند تنظیم کارتریج آغاز می شود. و حدود 7 دقیقه طول می کشد

4. در نهایت پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن فرآیند مشاهده خواهید کرد.
 

ادامه نوشته:  https://avafarhang.com/printer-common-problems/

  • سوشیالیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی